Yükleniyor...

CON,LPT1,COM1Gibi Klasör isimlerini verebilme yeteneği

Bilmem bilirmisiniz ama Windows işletim sistemlerinin hiç bir versiyonunda CON LPT1 COM1 NUL gibi isimleri Klasörlere veremezsiniz.Açık konuşayım Vista (Bela) da denemedim. ( inanmazsanız deneyin hemen ) .. Merak ettim , gıcık oldum. Bir yolunu buldum. Sizinle Paylaşıyorum.Şöyle Yapıyoruz ..

Sağ tık - Yeni - Yeni klasör komutu ile ( isterseniz komut satırından mkdir ilede kasabilirsiniz :) ) yeni bir klasör oluşturun.Önce con ismini almadığını görmek için CON NUL LPT1 gibi bir isim verin ve enter layın. Yeni Klasör ismi geri gelecektir.
Sonra yeniden isim vermeyi deneyin. F2 veya üzerine sağ tık - yeniden adlandır diyin. CON NUL LPT1 COM1 gibi bir isim verin. Enter a basmadan önce Alt tuşunabasın ve basılı tutarken sayılardan ( num pad ) 255 kodlayıp alt tuşunu bırakın. Enter a basın. Tataaa.. CON NUL LPT1 COM1 gibi klasörler sizlerle olsun efendim :)

Aranızda bazı gıcıklar çıkıp "iyide kardeşim bu tam manasıyla CON isimli klasör olmadıki. Sonunda bir ASCII karakter var" diyebilir. Peki. Tamam. Sadece CON u görmek size yetmiyorsa Şöyle yapacağız...

Başlat-çalıştır-cmd
mkdir \\.c:\con

Klasör oluşmuştur. dir yazıp kontrol edebilirsiniz. Fakat içine giremezsiniz. Bilgisayarım C den bakarsanız gözükür fakat içine giremezsiniz ve silemezsiniz. Yahu bu gereksiz klasörü yaptık. silemicez mi? Napiim con diye klasörü diyosanız silmek için şunu yapmanız lazım:

başlat - çalıştır - cmd

rd\\.\\c:\\con

Artık Con isimli bir klasörünüz yok. Bu kadar gereksiz bir şeyi sadece windows u alt etmek için, onun beni sınırlayan özelliklerine sinir olduğum için öğrendim. İşime yararmı tartışılır. Fakat bir kez daha windows u ayar ettiysem ne mutlu bana :)

Not: Olmazda çalışmazsa veya silinmezse yardım isteyebilirsiniz efendim. Kökünü kazırız birlikte. Hatam varsa affola. Dökümanı ingilizceden çevirdim.

Kaynak : Kerneltrap.org


Verilemeyen Klasör isimlerinin tam listesi şöyle: ( Reserved Device Named )
CON , AUX , PRN ,CLOCK$
NUL
LPT1 COM1
LPT2 COM2
LPT3 COM3
LPT4 COM4
LPT5 COM5
LPT6 COM6
LPT7 COM7
LPT8 COM8
LPT9 COM9

0 yorum:

Yorum Gönder