Yükleniyor...

Flash ta Pop-Up Pencere Yapmak

Ben bunu yapabilmek için tam bir gecemi verdim. Bilen biri için belki çok basit bir olaydır ama ben bilmiyordum. Tüm siteleri araştırdım. Altüst ettim interneti. Ve sonunda buldum.

Konumuz Flash içerisinde bir butona tıkladığımızda bir pop-up pencere açılması.

ilk önce Flash ınızın olduğu sayfanın html kodları içerisine head tagları arasına şu kodları yerleştirin: (Kodda Gördüğünüz tüm altçizgi leri silin )

<_script language="JavaScript_">
function pencere1() {window.open("dosya.html","","height=656,width=761,left=0,top=0");}
function pencere2() {window.open("dosya2.html","","height=563,width=750,left=0,top=0");}
<_/_script>

Daha sonra Flash dosyamızın içinde butonu seçip action-script bölümüne şu kodu ekliyoruz;

on (release) {
getURL ("javascript:pencere1();");
}

Açıklamalar:

Yukarıdaki java kodunda " function pencere1() " için bir butona , " function pencere2() " için ayrı bir butona pop-up pencere açtırabilirsiniz. Ve bu fonksisyonları alt alta istediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz.

dosya.html ve dosya2.html yazan yerlere butona tıkladığınızda açılacak olan sayfayı yazıyorsunuz.

height açılacak sayfanın yüksekliği,
weight ise genişliğidir.

left açılacak sayfanın ekranın solundan ne kadar uzakta olacağını,
top ise açılacak sayfanın ekranın üstünden ne kadar uzakta olacağını belirler.

Ayrıca açılan pop-up pencerenize ek özellikler ekleyebilirsiniz. bu özellikler şunlardır;

status ............. status bar ı açıp kapatır. örnek: status=yes
toolbar ............. toolbarı ( ileri-geri ) açıp kapatır. örnek : toolbar=no

menubar ............. menüyü açıp kapatır. örnek: menubar=no

scrollbars ............. kaydırma çubuklarını açıp kapatır. örnek: scrollbars=yes

bu özelliklerde "yes" öğeyi görünür kılarken "no" görünmez yapar.

örnek kod:

function pencere1() {window.open("dosya.html","","height=656,width=761,left=0,top=0,toolbar=no,menubar=no,scrollbars=yes");}

Java Kodlarındaki altçizgileri silmeyi unutmayın. Sayfa buna müsade etmediğinden öyle yazmak zorundaydım. Ve şunu kesinlikle unutmayın " Sayfanızı Host a yüklemezseniz çalışmayacaktır".
Yani bilgisayarınızda deneyip bu çalışmıyor deyip kaldırıp atmayın. Tüm dosyalarınız hostunuza yükleyin. Çalışacaktır.

Umarım döküman faydalı olur. Benim bu gece aradığım gibi kimse aramadan Flash ta Pop-up Pencere yapabilir.

2 yorum:

  1. Adsız dedi ki...

    bence oldukca yararli bir calisma olmus beni bu konuda yeteri kadar tatmin etti.

    ps icinde bir kac tuyo verirsen daha bir kral adam olursun...

    12 Ağustos 2007 03:20  

  2. Adsız dedi ki...

    çok sağol...
    gerçekten çok işime yaradı

    19 Şubat 2010 14:39  

Yorum Gönder